PZL P.11c
142. Eskadra
nr ewidencyjny nie znany, numer boczny 64, numer myśliwski 640-T (64-T?) (domniemany)
Tomasz Gronczewski
 
Hurricane Mk.I
501. dywizjon RAuxAF (litery kodowe SD1
nr seryjny P2329, litera indywidualna
nr seryjny P2760, litera indywidualna B
nr seryjny P3803, litera indywidualna Z
nr seryjny P5194, litera indywidualna J
2 nr seryjny V6644, litera indywidualna B
nr seryjny V6723, litera indywidualna
nr seryjny V7226, litera indywidualna F
nr seryjny V7230, litera indywidualna H
nr seryjny V7614, litera indywidualna
Artur Gołębiewski
 
306. dywizjon RAF (litery kodowe UZ)
nr seryjny V7118, litera indywidualna V 3
 
Hurricane Mk.IIA
306. dywizjon RAF (litery kodowe UZ)
nr seryjny , litera indywidualna F
nr seryjny Z2922, litera indywidualna H
 
Spitfire Mk.IIb
306. dywizjon RAF (litery kodowe UZ)
nr seryjny P8549, litera indywidualna K
nr seryjny , litera indywidualna Y
 
Spitfire Mk.Vb 4
306. dywizjon RAF (litery kodowe UZ)
nr seryjny AD311, litera indywidualna N
nr seryjny AA872, litera indywidualna S
 
316. dywizjon RAF (litery kodowe SZ)
nr seryjny BL646, litera indywidualna R
nr seryjny W3718, litera indywidualna S
nr seryjny W3230, litera indywidualna O
nr seryjny AA735, litera indywidualna L
nr seryjny AB809, litera indywidualna W
nr seryjny AD119, litera indywidualna X
nr seryjny W3932, litera indywidualna U
nr seryjny BL901, litera indywidualna G
 
317. dywizjon RAF (litery kodowe JH)
nr seryjny BM131, litera indywidualna Q
Szczesny Brzozowski
"SeanSki"
 
Spitfire LF Mk.Vb Trop
601. dywizjon RAF (litery kodowe UF)
nr seryjny EP689, litera indywidualna X
 
Spitfire Mk.Vc 6
145. dywizjon RAF (litery kodowe ZX)
nr seryjny JK815, litera indywidualna
 
Spitfire F Mk.VIII
601. dywizjon RAF (litery kodowe UF)
nr seryjny JF447, litera indywidualna 7
Szczesny Brzozowski
"SeanSki"
 
Spitfire F Mk.IXc
145. dywizjon RAF (litery kodowe ZX) - PFT
nr seryjny EN459, litera indywidualna 1
nr seryjny EN267, litera indywidualna 5
nr seryjny EN315, litera indywidualna 6
7 
Artur Gołębiewski Szczesny Brzozowski
"SeanSki"
 
145. dywizjon RAF (litery kodowe ZX)
nr seryjny EN239, litera indywidualna
nr seryjny EN296, litera indywidualna
 
601. dywizjon RAF (litery kodowe UF)
nr seryjny EN462, litera indywidualna
 
131. Skrzydło Myśliwskie RAF
nr seryjny BS556, oznaczenie indywidualne SZ-S (lub, mniej prawdopodobnie, SS8
 
Mustang Mk.III
133. Skrzydło Myśliwskie RAF
nr seryjny FZ152, oznaczenie indywidualne SS
Szczesny Brzozowski
"SeanSki"
 
UTIMiG-15 (SBLim-1?, SBLim-2?)
62 PSzTLM
??? 9

Przypisy i "uwagi modelarskie" :-):
Zestrzelenie pewne
Zestrzelenie prawdopodobne, częściowe (wraz z innym pilotem/pilotami) lub uszkodzenie
1 Podczas "Bitwy o Anglię" w 501. dywizjonie lotnicy nie mieli maszyn indywidualnych i po prostu latali na tych, które były dostępne. Ta lista zawiera maszyny potwierdzone jako te na których Skalski wykonał przynajmniej jeden lot, niezależnie od tego czy zaliczył zwycięstwo w walce z przeciwnikiem, czy nie.
2 Te trzy zestrzelenia nigdy nie były oficjalnie zgłoszone (i potwierdzone) ponieważ Skalski sam został w tym samym locie zestrzelony i w czasie wizyty w szpitalu (a także i po powrocie do jednostki) nie złożył odpowiedniego raportu.
3 Ten Hurricane (UZ*V, V7118) latał w 306. dywizjonie w czasie gdy Skalski był tam przydzielony, ale poza kalkomaniami firmy SP-Decal nie udało mi się znaleźć innego potwierdzenia faktu używania przez niego tej konkretnej maszyny.
4 Zaraz po rozpoczęciu działalności (w okresie od 13 marca do 23-26 marca 1943), PFT miał przydzielone Spitfire V (oznaczone ZX, 0-9). Z tego w konfiguracji "Vb" były ER876, ER590 -6, ER208 -0, ER539 -7, ES133 -8. Niestety, brak źródeł nie pozwala stwierdzić na którym latał Skalski.
5 Ten Spitfire (JH*Q, BM131) latał w 317. dywizjonie w czasie gdy Skalski był tam przydzielony, ale poza kalkomaniami firmy SP-Decal nie udało mi się znaleźć innego potwierdzenia faktu używania przez niego tej konkretnej maszyny.
6 Zaraz po rozpoczęciu działalności (w okresie od 13 marca do 23-26 marca 1943), PFT miał przydzielone Spitfire V (oznaczone ZX, 0-9). Z tego w konfiguracji Vc były BP959, ES214 -4, ER804, ER920 -5, ER903, ER805 -9. Niestety, brak źródeł nie pozwala stwierdzić na którym latał Skalski. Ten wymieniony na liście był samolotem używanym przez Skalkiego już po rozwiązaniu PFT.
7 Mk.IX używane w PFT pochodziły z jednej z pierwszych serii produkcyjnych i miały szereg elementów charakterystycznych dla Mk.V (takich jak statecznik pionowy i poziome oraz "szerokie" wybrzuszenia na górnej części skrzydeł pokrywające całą komorę uzbrojenia). Oprócz tego wyposażone były one we "wczesny" wlot powietrza pod kadłubem (bez wbudowanego filtra pustynnego). Niestety, model ZX-1 przedstawiony w tej galerii ma wyżej wymienione elementy podobne do Mk.IX z późniejszych serii produkcyjnych (typowych dla tej wersji).
Wprawdzie nie ma potwierdzenia, że Skalski kiedykolwiek pilotował ZX-4, ale też nie można tego wykluczyć. W związku z tym dołączyłem galerię Artura jako przykład prawidłowo zbudowanego F Mk.IXc używanego w PFT.
8 Ten konkretny Mk.IX był przerobionym Mk.V, także przy budowie modelu trzeba będzie zwrócić uwagę na elementy wymienione m.in. w uwagach dotyczących Spitfire używanych w PFT - stateczniki poziome, statecznik pionowy i podkadłubowy wlot powietrza.
9 Niestety, na dzień dzisiejszy nie znalazłem praktycznie żadnych informacji na ten temat. Jedyne co udało mi się "odkryć" to parę wzmianek o szkoleniu jakie przeszedł Skalski w kwietniu(?) 1957 roku w tej jednostce i jednym nie datowanym zdjęciu Skalskiego na tle niesprecyzowanej dwu-miejscowej wersji MiG-15.

*     *     *